Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

eFORUM foodfakty - Strategie PLANT-BASED surowce, technologie, reformulacje, aspekty prawne, rebranding, komunikacja

Dostępne non-stop

Cel webinarium

Żywność i napoje pochodzenia roślinnego to obecnie światowy trend, który ma ogromny potencjał rozwoju. Do 2050 r. globalne systemy żywnościowe będą musiały zaspokoić potrzeby żywieniowe prawie 10 mld ludzi. Aby sprostać tym wymaganiom w zdrowy i zrównoważony sposób, konieczne jest przejście na spożywanie większej ilości żywności pochodzenia roślinnego i mniejszej ilości mięsa.

Trend plant-based wpisuje się także w aktualną politykę Komisji Europejskiej dotyczącą rozwoju sektora spożywczego, która oparta jest na zrównoważonym rozwoju, dobrostanie zwierząt i wspieraniu zdrowych wyborów żywieniowych konsumentów, promując właśnie produkty roślinne i ograniczanie produktów mięsnych w diecie.

Także sami konsumenci stali się bardziej wymagający i zróżnicowani pod względem żywieniowym, wzrasta liczba osób stosujących dietę wegetariańską i wegańską. W odpowiedzi na te wymagania konsumentów, a także troskę o przyszłość naszej planety, producenci żywności wprowadzają na rynek różnorodne produkty spożywcze, których podstawą jest matryca roślinna. Ci, którzy jeszcze nie wprowadzili do swojego portfolio produktów plant-based, zapewne prędzej czy później i tak będą musieli to zrobić.

Jednak sam trend nie zapewnia sukcesu nowych produktów na rynku, nadal obowiązują te same, a może nawet większe rygory procesu NPD.

Dlatego już teraz przemysł spożywczy powinien przygotowywać się technologicznie i marketingowo na zmianę podstawowego surowca. Taka rewolucja pociąga za sobą także bardzo duże zmiany w stosowaniu pozostałych składników produktu, jak dodatki czy opakowania oraz wymaga dostosowania znakowania i działań komunikacyjnych. Czystsze etykiety, naturalne dodatki i wykorzystanie nieprzetworzonych składników mogą pomóc producentom żywności osiągnąć sukces w tym segmencie.

Mamy nadzieję, że eFORUM oraz FoodFakty NAWIGATOR Strategie Plant-based (POBIERZ) będą inspiracją i cennym źródłem informacji dla sektora spożywczego we wprowadzaniu nowych i reformulacji dotychczasowych produktów.

Wielowymiarową wiedzę przydatną w każdej firmie dzielą się z Państwem najlepsi eksperci i praktycy -  znawcy tematyki roślinnych alternatyw.

Webinarium skierowane do

  • producentów żywności (z działów R&D, NPD, jakości, technologii, zakupów, marketingu, prawnych)
  • przedstawicieli branży mięsnej i mleczarskiej poszukujących nowych rozwiązań
  • przedstawicieli branży FMCG, HoReCa oraz startup'ów spożywczych
  • wszystkich zainteresowanych tematyką żywności roślinnej, wegetariańskiej i wegańskiej, fleksitarian

UCZESTNICTWO W eFORUM MOŻLIWE DZIĘKI PARTNEROM WSPIERAJĄCYM


Program

PROGRAM

Wprowadzenie

Janusz Olejnik – FoodFakty

12:00

Blok 1

KONSUMENT • TECHNOLOGIE •JAKOŚĆ

Konsumenci roślinnych alternatyw mięsa i nabiału

Marcin Tischner - ProVeg

12:15

Dekantery Foodec Alfa Laval jako nowa koncepcja obróbki żywności

Konrad Kowalczyk – Alfa Laval

12:30

Foodscan2 do analizy jakości roślinnych wędlin i produktów wege

Rafał Pełszyk – FOSS

12:42

Kulinarne inspiracje i trendy. Jak stworzyć produkt roślinny i odnieść sukces rynkowy?

Maciej Tarnowski – Givaudan

12:54

Blok 2

ZDANIEM PRAKTYKA

Roślinne alternatywy tradycyjnych posiłków

Zbigniew Skwarski – Yoush

13:09

Wyzwania w produkcji roślinnych alternatyw nabiału

Katarzyna Siczek – Cool Beans

13:16

Blok 3

PRAWO • EFEKTYWNA KOMUNIKACJA

Własność intelektualna w kontekście nieuczciwej konkurencji

dr Joanna Uchańska – Chałas i Wspólnicy

13:23

Skuteczne nazewnictwo roślinnych alternatyw mięsa i nabiału

Sabina Sosin – RoślinnieJemy

13:38

Sesja Q&A

13:53-14:30

>>Pobierz broszurę z programem eFORUM<<

Warunki uczestnictwa w Webinarium

Nagranie dostępne wyłącznie dla użytkowników Strefy Managera

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn