Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Nestlé walczy o dobrostan zwierząt

Kategoria: Biznes i Wydarzenia

Czym jest GCAW?

Firma Nestlé połączyła siły razem z sześcioma innymi firmami spożywczymi w Globalnej Koalicji na Rzecz Dobrostanu Zwierząt (GCAW). Jest to pierwsza na świecie globalna współpraca w branży spożywczej obejmująca główne firmy i ekspertów zajmujących się dobrostanem zwierząt. Jej celem jest poprawa standardów hodowli zwierząt na dużą skalę w celu zaspokojenia popytu konsumentów na produkty żywnościowe pochodzące od zwierząt żyjących w dobrobycie.

Wizja wspólnych celów

Budując relacje z podobnie myślącymi interesariuszami, Nestlé łączy wysiłki zmierzające do wspólnego przekroczenia obecnych barier systemowych. Zrzeszone firmy pragną zmian, wymiany doświadczeń, a także przyspieszenia rozwoju standardów i postępu w kluczowych kwestiach dobrostanu. GCWA zamierza opublikować program działań zbiorowych w pierwszej połowie 2019 roku –  ma się w nim znaleźć pięć priorytetów działania, w tym polityka bezklatkowa oraz poprawa dobrostanu kurcząt brojlerów.

Dlaczego GCAW?

Zaangażowanie Nestlé w GCAW wynika ze sprzeciwu koncernu wobec niewłaściwemu traktowaniu zwierząt. W ubiegłym roku firma ogłosiła, że do 2025 r. zaopatrywać będzie się w jaja z wolnego wybiegu i używać ich jako składników w swoich produktach. Ponadto w październiku 2017 r. Nestlé zobowiązało się do poprawy warunków własnych kurczaków hodowanych w Stanach Zjednoczonych. W czerwcu 2018 r. ogłoszono natomiast wprowadzenie podobnych udoskonaleń we wszystkich obiektach w Europie. Zapewnienie przyzwoitych standardów życia zwierząt w łańcuchu dostaw oraz zdrowsza przyszłość należy do priorytetowych celów szwajcarskiej firmy.

Źródło:

  1. https://www.nestle.com/media/news/nestle-co-founds-global-coalition-for-animal-welfare

Wybierz obszar: Mięso i jaja Nowości rynkowe

Autor: Paulina Gawron

Przeczytaj także

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn