Rejestracja do katalogu firm

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Nowe opakowanie w sektorze mięsa mielonego.

Kategoria: Procesy i Technologie

Na rynku amerykańskim pojawiło się nowe, łatwo otwierane opakowanie typu „baton” pozwalające na eliminację kontaktu konsumenta z mięsem podczas przygotowywania posiłku.

Według badania Innovation Study przeprowadzonego przez firmę Cargill w 2015 roku, aż 57% konsumentów szuka nowych, lepszych rozwiązań, które pozwoli im otwierać opakowania bez kontaktu z surowym mięsem. Co więcej ankieta przeprowadzona przez Flexible Packaging Association (Brand Value Study, 2015) wykazała, że 60% z 2000 ankietowanych wskazuje cechę „łatwo otwierać” jako najważniejszy atrybut opakowania.

Zaletami innowacyjnego opakowania jest możliwość produkcji na istniejących urządzeniach bez konieczności przestojów maszyn, a także możliwość dostosowania siły z jaką konsument będzie otwierać opakowanie. Główną innowacją opakowania w sektorze mięs mielonych jest konstrukcja opakowania pozwalająca na eliminację kontaktu konsumenta z mięsem podczas przygotowywania posiłku.

Nowy typ opakowania ma zapewnić konsumentowi wygodę podczas przygotowywania posiłków w domu, ale także ma zapewnić wysoką jakość, świeżość oraz zachowanie wartości odżywczej i smaku zapakowanego mięsa. Ograniczając konieczność kontaktu konsumenta z surowym mięsem poprawia się także aspekt bezpieczeństwa żywności w trakcie przygotowywania posiłku.

 

Źródła:

  1. Brand Value Study, 2015, Flexible Packaging Association

  2. http://www.profoodworld.com/articles/cargill-debuts-easy-peel-packaging-its-ground-beef-chubs

Autor: Jakub Ostaszewski

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn