Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Suplementy diety – sprzedaż przez Internet, wytwarzanie kontraktowe, novel food

Data: 31.01.2020 Miejsce: Warszawa
Czas trwania: 6 h

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest wprowadzenie uczestników do praktycznych aspektów prawnych związanych z suplementami diety, ze szczególnym uwzględnieniem wytwarzania kontraktowego suplementów diety, sprzedaży i reklamy przez Internet oraz zagadnień z zakresu novel food. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jakie zapisy powinny znaleźć się w umowie na wytwarzanie kontraktowe, aby ochronić ich interesy, jakie elementy powinna zawierać specyfikacja produktu, jak uzyskać certyfikat wolnej sprzedaży i do czego jest potrzebny. Uczestnicy poznają wymogi prawne stawiane dla sprzedaży suplementów diety przez Internet i dowiedzą się, jakie obowiązki muszą spełnić przedsiębiorcy pragnący prowadzić taką sprzedaż. Szczegółowo zostanie omówiona także reklama suplementów diety prowadzona przez Internet, ze szczególnym uwzględnieniem sankcji, które mogą zostać nałożone przez organy nadzoru. W związku ze zmianą od 2018 r. procedury novel food oraz zasad stosowania nowej żywności w środkach spożywczych, przedstawione zostaną nowe wymogi wraz z praktycznymi przykładami. Ostatnim, choć równie ważnym elementem szkolenia, będzie przedstawienie najnowszych zmian oraz propozycji w prawie dotyczących suplementów diety.

Szkolenie skierowane do

Grupą docelową są: producenci, dystrybutorzy suplementów diety, odżywek dla sportowców, specjaliści ds. regulacyjnych w firmach farmaceutycznych, regulatory affairs, regulatory manager, wytwórcy kontraktowi, pracownicy i kierownicy działów marketingu firm produkujących i sprzedających suplementy diety, kierownicy produktu (brand manager), pracownicy odpowiedzialni za planowanie działań PR dotyczących produktów i marek, agencje reklamowe, domy mediowe.

Program

1. Pojęcie suplementu diety
2. Produkty z pogranicza z suplementami diety
– czym są tzw. produkty borderline?
– jakie warunki musi spełniać produkt, aby był suplementem diety?
– analiza przypadków kwestionowanych produktów przez GIS
3. Wytwarzanie kontraktowe suplementów diety
– zlecanie podmiotom trzecim wytwarzania środków spożywczych lub dostawy surowców do produkcji środków spożywczych
– istotne elementy specyfikacji
– najważniejsze zapisy umowy na wytwarzanie kontraktowe
– jak zabezpieczyć interesy wytwórcy kontraktowego i zlecającego wytwarzanie
– zasady odpowiedzialności za finalny produkt
– który podmiot jest producentem produktu?
4. Free Sale Certificate
5. Sprzedaż suplementów diety przez Internet
– nadzór inspekcji sanitarnej nad sprzedażą suplementów diety przez Internet
– możliwe kary
– wymogi prezentacji produktu na stronie internetowej
– jakie informacje są obowiązkowe?
– reklama suplementów diety
– dozwolone deklaracje marketingowe – oświadczenia żywieniowe i zdrowotne
– reklama z wykorzystaniem influencerów
– warsztat – ocena reklam suplementów diety
6. Novel food
– zmiany w przepisach
– jaką nową żywność można stosować w suplementach diety i na jakich warunkach?
– nowa żywność pochodząca z państwa trzeciego – procedura
7. Najnowsze propozycje zmian w prawie w zakresie suplementów diety

Warunki uczestnictwa

Dokonanie zgłoszenia poprzez jeden z poniższych sposobów:
- formularz zgłoszeniowy - https://www.awuleopard.pl/szkolenia-prawno-zywnosciowe/
- e-mail: akademia@awuleopard.pl

 

Zapytaj organizatora o szczegóły

  • Wyrażam zgodę na przekazywanie informacji handlowych oraz marketing bezpośredni za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych przez podmioty Prokonsument Sp. z o.o. oraz Firmę właściciela powierzonych  materiałów na podstwaie umowy z portalem FoodFakty,  zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. nr 144, poz. 204, z późń. zm.) oraz ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800, z późń. zm.) w celu udostępnienia pobranych z portalu materiałów.

    Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Każda komunikacja jaką do Ciebie skierujemy będzie zawierała opcję wycofania.

    Informacja

    Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności, aby dowiedzieć się więcej o naszym podejściu do danych osobowych (zgodnie z wymogiem art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).

    Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem zrealizowania świadczenia.

    Więcej informacji zawarte w: Warunki Ogólne i Regulamin oraz Polityka Prywatności

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn